Tuesday, August 17, 2010

Is A Sportwin A Good Outboard

The Paradox of Japanese pubs

Regardez cette pub. Que remarquez-vous ? Oui c'est une vraie. Oui c'est une pub japonaise. Oui ils feraient bien de virer l'éclairagiste. Oui c'est bourré de faux-raccords. Oui c'est horriblement kitch. Oui Di Caprio à la classe quand même. Et notons également la suite , ou Di Caprio utilise très audacieusement une bouteille de champagne. (Et apparemment ils avaient pas le budget pour une autre musique.)

Si vous vous demandez : "Qu'est ce que fous Leonardo Di Caprio dans une pub japonaise ?", vous vous posez la mauvaise question. Non la vraie question est : Pourquoi toutes ces stars occidentales font des pubs au Japon et pas chez nous ? D'autant plus Has it not Been, this ad was released the same year as Titanic! I sincerely hope they pay well because each of its stars had to know the horror that lived Bill Murray in Lost In Translation.

Yes Japanese pubs are an opportunity to dispute that if the West is not really influenced by an important country of the Triad, the reverse is terribly true. And sometimes surprising way.

For even knowing that Tarantino loves Japan, see Tara-chan renamed for the occasion and clowning in a Japanese pub et se faire mener par le bout du nez par sa femme (?) à l'aide d'un téléphone connecté à un haut parleur en forme de chien, ça m'étonne quand même.
Et ces pubs Soft Bank sont assez étonnante. Dans celle-ci on découvre que le chien qui parle est le père de la famille (Ou alors on m'explique pourquoi ils l'appellent Otôsan) en plus d'être polyglotte et où les français abordent les japonaises sous fond d'accordéons en leur disant que leur portable est très sympa. Félicitons ce digne représentant de notre hexagone ! Par contre je cherche encore le rapport entre un portable, a speaker in the shape of a dog, and a bank.
And France is not on a leash! Apparently the Japanese love to see celebrities speak in foreign languages, seen in this pub where Jean Reno embodies an employee to hell. Yes Jean Reno is a star in Japan, thank you Leon.
And this is not the only one! Even more surprising because the Japanese are very fond of football ... And Zidane. Witness to this pub where he gave a headbutt ... A kettle. All for instant noodle. The funny thing is that it for the World Cup 2002.

Pubs are really focused on cultural elements. And it's nice to see that the Japanese have realized that the funny commercials are the highlights. Something we tend to forget in our west, although I still have hope when I see Old Spice commercials.

And if you want to discover other Japanese pubs in the same style, go to Youtube, type the name of a star and "CM" (The abbreviation for Japanese Commercials), you will make new discoveries. Also get this video with thirty of the 80 pubs with stars like Kirk Douglas, Sean Connery Harrison Ford, the Bee Gees and Jennifer Connelly.

...

P. .. Pardon? Jennifer Connelly?!?

PS: Thanks to Suzuka Asaoka, the best animator in the world, and people on his Facebook profile for making me discover these wonders.

And long live France.

Music this week: Staying in the theme of the cultural impact of the West in the land of the rising sun with Kenji Sawada (Thanks again Suzuka), singer of the 70s who loves France, France sings , and a Japanese singing rather well French! Rediscovery of the 70s.

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